News Ticker

RTV godinu dana u v.d. stanju

"Da li je konkurs uopšte postojao, jer ga već duže vreme nema na sajtu"

Radio-televizija Vojvodine uklonila je sa svoga sajta konkurs za izbor programskog direktora i glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije, zbog čega su neki kandidati zatražili odgovor od menadžmenta firme da li je konkurs poništen ili je po sredi nešto drugo, o čemu kandidati nisu obavešteni.

Kandidatkinja za mesto programskog direktora Zora Isakov više puta bezuspešno je tražila od menadžmenta pokrajinskog javnog servisa da joj objasni zbog čega konkurs nakon više od godinu dana nije okončan, saznaje Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE).

Od momenta kada je 16. maja 2016. godine raspisan konkurs za programskog direktora, nakon što je Upravni odbor na sporan način smenio sa tog mesta Slobodana Arežinu, Zora Isakov se u više navrata pismeno obraćala generalnom direktoru RTV-a Miodragu Koprivici i Upravnom odboru tražeći odgovor da li je konkurs poništen ili je neko od kandidata izabran, a da ostali učesnici konkursa o tome nisu obavešteni. Prvi put se menadžemntu obratila 23. marta, a poslednji put 16. maja, odnosno tačno na godišnjicu objavljivanja konkursa u javnim glasilima, ali joj niti jednom nije stigao odgovor.

U sadržaju pisama, u koje je VOICE imao uvid, Zora Isakov je upitala direktora i Upravni odbor „kako RTV, kao javni servis građana Vojvodine, može da funkcioniše godinu dana, ako na važnim poslovima i funkcijama drži vršioce dužnosti“. „Time se javlja sumnja na ozbiljnost i sposobnost menadžmenta odnosno Upravnog odbora i generalnog direktora RTV“, navela je Isakov u pismu.

Ona je ovakav odnos manadžmenta RTV-a i konkursne komisije prema učesnicima na konkursu ocenila kao „krajnje omalovažavajuć i ponižavajuć“. „Zahtevam da me u što kraćem roku obavestite o ishodu konkursa za direktora programa RTV-a sa obrazloženjem izbora ili neizbora kandidata. Smatram da nakon ovog predugog čekanja imam pravo na zaštitu svog integriteta i prava na odgovor“, navela je Zora Isakov.

U poslednja dva od ukupno šest pisama i Zora Isakov je primetila da je sa sajta RTV skinut tekst konkursa, pa je s tim u vezi upitala „da li je konkurs uopšte postojao, jer ga već duže vreme nema na sajtu“.

VOICE je ranije stupio u kontakt sa još jednim kandidatom za programskog direktora RTV-a, koji se – poput Zore Isakov – požalio da ga iz menadžmenta niko nikada nije obavestio o razlozima odugovlačenja u izbornom procesu. Zamenik generalnog direktora RTV Jožef Klem još u julu prošle godine je objavio da je konkurs zatvoren i da više kandidata ispunjava sve konkursne uslove.

Četiri kandidata za glavnog i odgovornog urednika

sunovrat rtv stupsU dopisu koji je generalni direktor Miodrag Koprivica po nalogu poverenika za informacije od javnog značaja dostavio NDNV-u piše da su se na konkurs za glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije javila četiri kandidata. Sva imena i lični podaci i ovih kandidata su zatamnjeni, a jedina koja je javno potvrdila kandidaturu je aktuelna v. d. glavna i odgovorna urednica Nada Kalkan. Poput konkursa za programskog direktora, i ovaj konkurs skinut je sa sajta RTV-a (objavljen 17. maja prošle godine).

Nada Kalkan je završila Fakultet političkih nauka u Beogradu. Prvo je radila kao novinarka u Brčkom, pa profesorka marksizma u Bijeljini. Radila je i kao profesorka u Osijeku. U RTV-u je neprekidno od 1991. godine, kao novinarka, urednica, urednica emisije i glavna i odgovorna urednica. Navodi da ima srednji nivo znanja engleskog jezika i pasivno znanje ruskog jezika. Dugo godina je poverenik podružnice Sindikata novinara Srbije na RTV-u.

Unutar RTV-a je opštepoznato je da je za mesto glavnog i odgovornog urednika konkurisao i njihov dugogodišnji Dragan Guzijan. Osim na to mesto, Guzijan je konkurisao i za programskog direktora. Guzijanu u biografiji piše da je ozbiljniju medijsku kariju započeo kao odgovorni urednik u NS plus programu tadašnje Radio-televizije Novi Sad. Zaslužan je za mnoge emisije koje su taj program učinile veoma popularnim, a jedan od najpoznatijih berndova bila je satirična emisija Foliranti. Nakon toga Guzijan je radio na rukovodećim funkcijama na YU Info kanalu, TV Politici i subotičkoj Super televiziji, da bi se 2009. vratio na RTV gde je jedno vreme bio i pomoćnik generalnog direktora. Završio je Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu.

Osim Guzijana i Kalkanove, na osnovu informacija koje su NDNV-u postale dostupne posredstvom menadžmenta RTV, može se zaključiti da su kandidati za glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije i dugogodišnji urednik na Radio-televiziji Srbije Branislav Guzina, kao i predsednik nevladine organizacije „Pokret za decentralizaciju i prava manjina“ iz Vrnjačke banje Goran Vasić. Guzina u svojoj biografiji navodi da je na RTS-u neprekidno od 1994, najpre kao reditelj studijskih emisija i prenosa, a potom i na raznim uredničkim pozicijama. Vasić se kao poznavalac arapskog jezika dugo bavio prevodilačkim poslom, a od 2005. je bio glavni i odgovorni urednik lista „Snaga Srbije“. Od 2007. Do danas je glavni i odgovorni urednik lista „Nove vrnjačke novine“.

Sa jednim od kandidata za glavnog i odgovornog urednika VOICE je stupio u kontakt. On tvrdi da se, kao i pojedini kandidati za programskog direktora, obraćao menadžmentu sa pitanjem zašto konkurs predugo traje i kada će biti izabrani kandidati, ali da nikakav odgovor nije dobio. Ovaj kandidat bio je tokom profesionalne karijere na više rukovodećih funkcija u medijima i ispunjava sve uslove konkursa.

Više od godinu dana vršiteljka dužnosti programskog direktora RTV je Slavica Subotić Braun. U ranijem periodu bila je novinarka, a povremeno i urednica centralnih informativnih emisija. Široj javnosti postala je poznata prilikom uređivanja Dnevnika u kom je objavljena vest o pokojnoj pevačici Ejmi Vajnahaus uz veoma neukusnu muzičku podlogu „Ti propadaš jer se drogiraš“.

Tokom aktuelnog mandata v. d. direktorke programa Slavice Subotić Braun posao na RTV-u dobila je njena kćerka Korana Braun. Ona je od oktobra prošle godine angažovana u redakciji filmskog i serijskog programa RTV. Kako je Autonomija ranije pisala, Korana Braun radi na administrativnim poslovima i angažovana je preko autorskog ugovora za honorar koji je veći od plata većine zaposlenih.

Od kada je smenjen zbog navodnog pada gledanosti RTV, Slobodan Arežina vodi sudski spor sa pokrajinskim javnim servisom jer smatra da je ta odluka bila zakonski neutemeljena. Spor je nedavno završen i uskoro bi pismenim putem obe strane trebalo od suda da dobiju prvostepenu presudu.

Ko su ostali kandidati za programskog direktora

Podrzi RTV Milica Kravic

U ponedeljak će Pokret Podrži RTV organizovati novi ulični protest

U nedostatku informacija o osobama koje su konkurisale za mesto programskog urednika RTV-a, Nezavisno društvo novinara Vojvodine se u nekoliko navrata obraćalo menadžmentu ove medijske kuće, ali je ostalo uskraćeno za informacije. Tek nakon opomene Poverenika za informacije od javnog značaja, RTV je prosledio tražene biografije na kojima su zatamnjeni lični podaci i imena svih kandidata.

Glavni uslovi za obavljanje poslova programskog direktora propisani konkursom su visoka stručna sprema, pet godina rada na rukovodećim pozicijama u medijima, poznavanje tehnologije proizvodnje radijskog i televizijskog programa i znanje jednog stranog jezika. Rok za prijavu bio je 15 dana.

Na konkurs se prijavilo ukupno sedam kandidata i na osnovu uvida u biografije lako se može zaključiti da više njih ispunjava sve potrebne uslove da bude imenovan(a) za programskog direktora. Samo po sebi nameće se pitanje zbog čega Upravni odbor toliko odugovlači sa izborom i drži v. d. stanje tokom kojeg su kvalitet i gledanost, posebno Prvog programa televizije, rapidno opali.

Na konkurs se, po sopstvenom priznanju, prijavila aktuelna v. d. programskog direktora Slavica Subotić Braun, koja je u svojoj biografiji napisala da je završila Fakultet političkih nauka u Beogradu i da je jedno vreme radila u lokalnim medijima u rodnom Vrbasu. Na RTV-u neprekidno radi od 1987. godine na mestima novinara i urednika.

Takođe po sopstvenom priznanju pojedinim beogradskim medijima, na konkurs se prijavio i poznati novinar i producent Jakša Šćekić. On je novinarsku karijeru započeo 1975. godine u “Večernjim novostima”, radio je u Radio-televiziji Beograd, učestvovao u osnivanju Trećeg kanala RTS, kao i satelitskog programa. Šćekić je ranije već radio u RTV, gde je 2007. godine obavljao funkciju savetnika generalnog direktora. Radio je i za britanski “Sky News” kao producent.

Jedan od kandidata je i Milorad Miki Vukašinović koji je novinarsko-urednički zanat ispekao na lokalnoj Televiziji Most, koja je povezana sa visokim funkcionerom Socijalističke partije Srbije Dušanom Bajatovićem. Vukašinović u svojoj biografiji naveo da je na pomenutoj televiziji od 2005. gde je prvo bio urednik programa, a od 2007. je glavni i odgovorni urednik. Pre toga naizmenično je radio na Radio-televiziji Beograd i Radio-televiziji Novi Sad, uglavnom na uredničkim pozicijama. Vukašinović je široj javnosti poznat i kao jedan od organizatora prošlogodišnjeg mitinga podrške aktuelnom rukovodstvu RTV-a.

Zora Isakov prijavila se na konkurs za izbor i imenovanje direktora programa RTV takođe kao dugogodišnja radnica ove medijske kuće. Radila je kao novinarka, prezenterka, asistentkinja režije… Trenutno je zaposlena na radnom mestu rukovoditeljice Odeljenja programske podrške RTV i ispunjava sve uslove konkursa.

U poslednje vreme unutar RTV-a spekuliše se da će na mesto programskog direktora biti izabrana takođe dugogodišnja radnica ove medijske kuće Sonja Kokotović. Po zanimanju menadžerka u medijima, Sonja Kokotović je na RTV-u od 1996. godine obavljala više uredničkih funkcija. Pre nekoliko godine postavljena je za projekt menadžerku u Kabinetu generalnog direktora, a od jula 2015. je koordinatorka u kabinetu prvog čoveka RTV-a.

Spekulacije ko će biti postavljen za programskog direktora traju mesecima, ali se rokovi za konačnu odluku Upravnog odbora stalno pomeraju iz raznoraznih razloga. Poslednji put odluka je odložena zbog spredsedničkih izbora u Srbiji. Stalno se odmeravaju snage unutar kuće čiji će kandidat biti izabran, što stvara veliku konfuziju među zaposlenima i kod aktuelnog uredništva Prvog programa televizije.

Na jednom od nedavnih kolegijuma direktor informativnog programa Budimir Marković je saopštio da će vrlo brzo to pitanje „napokon biti rešeno“ i da će izlaskom iz v. d. stanja stvari konačno doći na svoje mesto. To bi, prema njegovim rečima, trebalo da doprinese i odgovornijem ponašanju svih koji učestvuju u kreiranju programa.

Zna li to Marković nešto što menadžment ne saopštava godinu dana ili se samo bavi tračarenjem, što je i omiljena disciplina mnogih na pokrajinskom javnom servisu. Godinu dana je zaista dug period, a koliko je dug najbolje govore pad gledanosti i kvaliteta programa, smene i otpuštanja najboljih novinara i urednika, gubitak poverenja građana koji su više puta protestovali i tražili smenu kompletnog uredništva .

Ekipa VOICE 

voice_logo

 

Leave a Reply