Inicijativa mladih za ljudska prava u Srbiji, Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i forumZFD – Srbija, povodom 25. godišnjice od genocida u Srebrenici, pokrenuli su trajnu kampanju „Nikome se ne ponovilo“, s ciljem da Srebrenica postane univerzalni antiratni simbol.
“Cilj nam je da skrenemo pažnju najšire javnosti i da gradimo trajni opomenik na najveći zločin na tlu Evrope nakon Drugog svetskog rata. Da se nikome ne bi ponovio, i da bi Srebrenica postala univerzalni antiratni simbol”, navodi se u saopštenju za javnost.
U okviru kampanje tri organizacije su na društvenim mrežama prvo sa građanima podelile kratak video “Nikome se ne ponovilo”.
Beogradski hor i orkestar “Horkestar” je rearanžirao i otpevao pesmu “Nikome se ne ponovilo”, antiratni apel pokojnog pevača Kemala Montena.
Na čelu kreativnog tima su autorka društveno angažovanih kampanja Nadežda Milenković i reditelj Nikola Ljuca.
“U godinama koje dolaze, naša kampanja neće prestati. U mesecima koji su pred nama raspisaćemo konkurs za kratke video radove na temu Srebrenice, sa akcentom na mlađe autore. Najbolji radovi biće nagrađeni. Onoga momenta kada se svet vrati u normalu, organizovaćemo i festival dokumentarnog filma, kao još jedan deo opomenika koji ćemo uporno i bez odustajanja graditi”, piše u saopštenju.
Kampanju je podržalo Ministarstvo spoljnih poslova Savezne Republike Nemačke.
(VOICE)