Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine poveriće, prema saznanjima VOICE-a, izradu tehničke dokumentacije za izgradnju brze saobraćajnice na deonicama Novi Sad – Zrenjanin i Zrenjanin – Borča, poznate kao “Vojvođansko P”, konzorcijumu koji nije ponudio najnižu cenu, iako je to bio kriterijum za dodelu ugovora.
Za izradu tehničke dokumentacije “Vojvođanskog P” obezbeđeno je 536 miliona dinara iz pokrajinskog budžeta, a to se realizuje se na osnovu Protokola o saradnji Pokrajinske vlade i Ministarstva građevinarstva.
Uprava za kapitalna ulaganja, prema saznanjima VOICE-a, posao namerava da da konzorcijumu kojeg čine novosadski AG-UNS Arhitektonsko-građevinski institut, Saobraćajni institut CIP iz Beograda i Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu. Oni su na tenderu učestvovali s ponudom od oko 470 miliona dinara, kolika je bila puna procenjena vrednost.
Drugu grupaciju firmi koje su učestvovale na tenderu činili su beogradski Institut za puteve, “Cestra” (Ces.TRA) i “Hidroprojekt saobraćaj”, koje su isti posao nameravali da urade za oko 310 miliona dinara. Međutim, iako je njihova cena najpovoljnija, Uprava za kapitalna ulaganja, prema našim informacijama, bliža je odluci da izabere skupljeg ponuđača.
Treći ponuđač, kako saznajemo, dostavio je praznu ponudu s cenom, bez potrebne dokumentacije, a reč je o beogradskoj firmi koja u branši nije poznata.
Rok za dostavljanje ponuda bio je 27. septembar 2018. godine, a pošto je pred kraj javnog poziva menjana konkursna dokumentacija, ponude su se mogle slati do 28. septembra, kada je trebalo da bude i javno otvaranje ponuda u Upravi za kapitalna ulaganja u Novom Sadu. Rok za odluku je 25 dana od otvaranja ponuda, odnosno utorak, 23. oktobra.
Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, odluka o dodeli ugovora o javnoj nabavci usluge – Izrada tehničke dokumentacije za izgradnju brze saobraćajnice državnog puta IB reda broj 12 (Novi Sad-Zrenjanin) i državnog puta IB reda broj 13 (Zrenjanin-Borča) – “Vojvođansko P”, donosi se primenom kriterijuma „najniža ponuđena cena“.
U slučaju jednake ponuđene cene, kao najpovoljnija biće izabrana ponuda ponuđača koji je dao najkraći rok izvršenja usluge, navodi se u konkursnoj dokumentaciji. Dodaje se da, ukoliko ni nakon primene tog kriterijuma nije moguće doneti odluku o dodeli ugovora, naručilac će ponuđača birati žrebom. Međutim, pošto tri ponuđača nisu dala jednake ponude odluka se može doneti na osnovu najniže ponuđene cene.
Ali, ukoliko Uprava za kapitalna ulaganja, kojoj je Pokrajinska vlada dala da raspiše ovu javnu nabavku, poveri posao konzorcijumu AG-UNS Arhitektonsko-građevinski institut, Saobraćajni institut CIP i Fakultet tehničkih nauka kriterijum najniže ponuđene cene biće prekršen.
Posao je mogao biti urađen za sto miliona, a ne za pola milijarde
Pored toga što bi se odlukom da se izabere ponuđač koji nije dao najpovoljniju cenu prekršila pravila javne nabavke, sporan je i iznos koji je Vlada Vojvodine opredelila za ovaj posao. Stručnjaci iz ove branše s kojima smo razgovarali tvrde da je idejni projekat mogao da bude urađen i za 100 milona dinara i da nije jasno zašto se za taj posao iz budžeta izdvaja oko pola milijarde.
Pokrajinska vlada je naime u julu, posle sednice, saopštila da je zadužila Upravu za kapitalna ulaganja da sprovede postupak javne nabavke za finansiranje izrade tehničke dokumentacije za izgradnju “Vojvođanskog P” i da je za to obezbedila 536 miliona dinara. Reč je o oko 95 kilometara puta – deonica Novi Sad – Zrenjanin je oko 41, 3 kilometar, a Zrenjanin – Borča oko 53,5 kilometra.
Poređenja radi, u julu je biran i najpovoljniji ponuđač za izradu plana detaljne regulacije i idejnog projekta sa studijom opravdanosti za izgradnju brze saobraćajnice Šabac – Loznica, dužine 55 kilometara, uz 15 kilometara puta Slepčević – granični prelaz Badovinci. Javnu nabavku za saobraćjnicu Šabac – Loznica raspisalo je Javno preduzeće Putevi Srbije, a vrednost posla procenjena je na 150 miliona dinara bez PDV-a. Posao je dat prema kriterijumu ekonomski najpovoljnije ponude Institutu za puteve iz Beograda, koji je ponudio da plan detaljne regulacije i idejni projekat za put Šabac-Loznica uradi za 71,9 milion dinara bez PDV-a i 86,3 miliona dinara sa PDV-om.
Dakle, idejni projekat za izgradnju brze saobraćajnice Loznica – Šabac potpisan koštao je oko 1,2 miliona dinara po kilometru pa se postavlja pitanje zbog čega je za oko 95 kilometara puta Novi Sad – Zrenjanjin i Zrenjanin – Borča planirano 536 miliona dinara, koliko je Vlada Vojvodine obezbedila.
Stručnjaci kažu da se, ako se uporedi konkursna dokumentacija za “Vojvođansko P” i Šabac – Loznicu, vidi da je reč o istom nivou dokumentacije i da je u oba slučaja reč o idejnom projektu.
Naime, u konkursnoj dokumentaciji za deonice Novi Sad – Zrenjanin i Zrenjanin – Borča objašnjeno je da izrada tehničke dokumentacije za izgradnju brze saobraćajnice državnog puta “Vojvođansko P” podrazumeva izradu idejnog projekta i studije opravdanosti izgradnje druge kolovozne trake deonica Novi Sad – Zrenjanin i Zrenjanin – Borča.
Jedan prigovor na tender, VOICE bez odgovora
Poziv za podnošenje ponuda za ovu javnu nabavku Uprava za kapitalna ulaganja objavila je 28. avgusta 2018. Dvaput je menjana konkursna dokumentacija, a poslednjom izmenom i dopunom 24. septembra rok za dostavljanje ponuda produžen je za dan – do 28. septembra. Podnet je, dok je konkurs bio otvoren, prigovor, odnosno zahtev za zaštitu prava, ali ga Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki još nije rešila.
VOICE je poslao pitanja Upravi za kapitalna ulaganja Vojvodine u vezi sa ovom javnom nabavkom, odnosno preduzećima koja su poslala ponude ali odgovore nismo dobili
Inače, kako se navodi u konkursu, ove deonice trebalo bi da bolje povežu Vojvodinu sa Beogradom i obrnuto. Planirano je da se u okviru izgradnje urade i potrebni mostovi i prelazi, kružne raskrsnice, prateći objekti uz put i kompletna saobraćajna signalizacija.
Kada je reč o deonici Novi Sad – Zrenjanin dugoj 41,3 kilometara, početak trase je na petlji na izlazu iz Novog Sada prema Zrenjaninu, a kraj trase je na ukrštanju sa obilaznicom oko Zrenjanina. Postojeća trasa prolazi kroz Novi Sad, Kać, Đurđevo, Žabalj, Srpski Elemir, Srpski Aradac i Slovački Aradac do Zrenjanina.
Kako je navedeno u konkursnoj dokumentaciji, prilikom razrade bilo kakvih površinskih čvorišta, prednost bi trebalo davati rešenjima kružnih raskrsnica.
Druga trasa počinje na raskrsnici sa budućom obilaznicom Zrenjanina na izlazu iz grada prema Beogradu, a kraj je na ukrštanju sa obilaznicom Beograda na petlji „Kovilovo“, sa ukupnom dužinom od 53,5 kilometara.
Radovi će se plaćati avansno u visini 20 odsto od ukupno ugovorene vrednosti sa obračunatim PDV-om u roku do 45 dana od dana potpisivanja ugovora, kao i po ispostavljenim privremenim računima. Projekat mora da bude gotov za najviše 460 kalendarskih dana.
Slađana Gluščević (VOICE, foto: Pixabay)