News Ticker

Policija s opremom za razbijanje demonstracija bila u zgradi RTV-a

Policajci došli na RTV da bi „odbranili“ Dnevnik u 5 od „upada“ demonstranata, koji su obeležavali godišnjicu masovnih smena urednika i novinara.

 

Tokom jučerašnjeg protesta Pokreta Podrži RTV ispred zgrade Radio-televizije Vojvodina, unutar zgrade nalazio se odred policijaca sa opremom za razbijanje demonstracija.

Zaposleni u RTV-u rekli su za VOICE da je u prizemlju zgrade, gde se nalazi restoran, viđeno desetak pripadnika policije pod punom opremom za razbijanje demonstracija. Oni su stajali kod stepeništa i delovalo je da su u svakom trenutku spremni da istrče na ulicu i „odbrane“ RTV.

Ostala je nepoznanica koliko je ukupno policijaca bilo u zgradi RTV-a tokom dvosatnog protesta, odnosno zbog čega su oni na takav način bili angažovani za vreme mirnog građanskog protesta. Na televiziju su došli oko 16 sati, u vreme kada je u zgradi bilo mnogo zaposlenih.

Zaposleni kažu i da im je direktor Informativnog programa Budimir Marković uoči protesta poručio da nemaju razgloga da se plaše za svoju bezbednost i da niko neće upasti u Dnevnik u 5 jer je zgrada televizije dobro obezbeđena.

Podsetimo, Budimir Marković je tokom nedavnih studentskih demonstracija pričao o napadu demonstranata na ekipu RTV-a, pa se ispostavilo da je u pitanju lažna vest. Marković je i tada tražio policijsku zaštitu, ali je televizijsko obezbeđenje procenilo da za tim nema potrebe.

Iz Pokreta Podrži RTV su pre protesta najavili da će na simboličan način „upasti“ u Dnevnik u 5. Svima, sem očigledno pojedincima sa RTV-a, bilo je jasno da je to ustvari značilo da će od 17.00 do 17.20 demonstranti praviti buku ispred zgrade televizije, kako bi se čula u centralnoj informativnoj emisiji.

Cenzurisan Sindikat Nezavisnost na sajtu RTV-a

RTV je u ponedeljak po ko zna koji put povukao sopstvenu vest sa sopstvenog sajta, a juče je bila autocenzurisana upravo vest sa protesta Pokreta Podrži RTV.

Na sajtu je prvo izašla vest u kojoj se, osim osnovnih informacija, navodi da su protiv članova Upravnog odbora pokrajinskog javnog medijskog servisa podnete krivične prijave zbog nesavesnog rada, a citiran je i poverenik Sindikata “Nezavisnost” RTV-a Darko Šper, koji je rekao koliko je ljudi za godinu dana ostalo bez posla na RTV-u.

Međutim, neko je intervenisao na toj vesti, pa je ona skraćena na dve rečenice. Promenjen je i sam početak vesti, u kojoj se navodi da se okupilo nekoliko desetina pristalica pokreta “Podrži RTV”, “Ne davimo Beograd” i članova Sindikata “Nezavisnost”.

A ovako je glasila originalna vest: Pokret “Podrži RTV” održao je protest ispred zgrada Radio-televizije Vojvodine pod nazivom “Istinom protiv otmičara”. Kako su rekli predstavnici tog pokreta, protiv članova Upravnog odbora RTV-a podnete su krivične prijave zbog nesavesnog rada. Poverenik Sindikata “Nezavisnost” u RTV-u, Darko Šper, izneo je podatak da od 112 potpisnika peticije protiv smena urednika na Prvom programu televizije, pokrenutoj pre godinu dana, sada više na Radio-televiziji Vojvodine ne radi njih 24-oro.

Informacija je pročitana u emisiji Novosadske razglednice i okačena na sajt. Ubrzo je okačena nova verzija vesti sa protesta, koja je kasnije pročitana i u Vojvođanskom dnevniku.

Ekipa VOICE 

voice_logo

 

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Pokret “Podrži RTV”: Upiraćemo prstom u svaku njihovu laž | #Podrzirtv

Leave a Reply