Skip to main content

Ne, zvanični spot ukrajinske vojske nije LBGT spot

17. mar 2022. Fact-checking
2 min čitanja

Portal Vaseljenska.net objavio je 7. marta tekst pod naslovom “Da li je ukrajinska vojska pederska, kada zvanični spot ukrajinske vojske propagira pederluk”, u kom je embedovan snimak iz 2013. godine koji nema nikakve veze sa Ukrajinom.

U ovom izrazito uvredljivom i homofobnom tekstu, autor navodi da se na mrežama pojavio propagandni spot ukrajinske vojske koji propagira ljubav između dva muškarca.

Autor, između ostalog, postavlja pitanje: “Ipak, da toliko pripadnika LGBT-ija ima u ukrajinskoj vojsci, ma šta mislili o njima, nismo verovali. Izgleda da je situacija ipak drugačija. Ako ipak nije, zanima nas kako će reagovati ostatak vojnika koji su strejt i anti gej opredeljeni!?”

Ipak – u pitanju nije LGBT spot za ukrajinsku vojsku, već skoro deset godina star odgovor italijanskog blogera Roberta Mankusoa na skandal sa kompanijom za testeninu Barilla.

Tokom 2013. godine, predsednik Barillo kompanije, Guido Barilla, gostujući na italijanskoj radijskoj stanici, rekao je da njihova kompanija nikada neće uključiti gej porodice u svojim reklamama, tako prenosi novinska agencija ANSA.

ANSA je izvestila da kada su voditelji emisije naveli da LGBT osobe takođe jedu testeninu, Barila je odgovorio: „U redu je ako im se sviđa naša testenina i naša komunikacija, mogu da ih jedu. U suprotnom mogu da pojedu i neku drugu testeninu”.

Kompanija Barila se ubrzo našla na udaru kritika, a zagovornici prava LGBT populacije pozivali su na bojkot proizvoda ove italijanske kompanije. Ova kontroverza kompanije Barilla se proširila širom sveta uz pomoć Tvitera i heštega #boicottabarilla.

Zato je Robert Mankuso, na svom blogu pod nazivom “libero pensiero in azione”, podelio mišljenje o ovom skandalu i u to ime kreirao nezvanični LGBT spot za kompaniju Barilla, koji je objavio i na svom jutjub kanalu.

Bloger Mankuso je, kako navodi u opisu videa na svom jutjub kanalu, za kreiranje ovog nezvaničnog spota koristio video za promociju gej brakova u Velikoj Britaniji – i premontirao ga, u cilju odgovora na izjave predsednika kompanije Barile.

Kako navodi u tekstu na svom blogu: “Ovaj video ima samo malu ambiciju da objasni gospodinu Barili i njegovim sledbenicima da koncept „doma” čak i prema modelu „Mulino Bjanko” možda nije stran gej svetu. Stoga „Barilla“ može da postoji i zapravo postoji, čak i u mnogim „domovima“ gej parova upravo sada”.

Sanja Kosović (VOICE)