Skip to main content

Paorima koji su protestovali zbog cene goriva stižu pozivi iz policije

18. jun 2018. Aktuelno
3 min čitanja

Autor

Slađana Gluščević. novinarstvom se bavi od 1998. godine. Kao honorarni saradnik radila u dopisništvu lista “Danas” u Novom Sadu i novosadskoj TV produkciji “UrbaNS”, a potom kao novinarka dnevnog lista “Dnevnik”, koji joj je godinama bio matična kuća. Profesionalni dugogodišnji novinarski angažman u štampanim i internet medijima koji je posvetila mahom informisanju o dešavanjima u agraru upotpunila osnivanjem organizacije čiji su članovi eksperti za medije, poljoprivredu i EU fondove – Info centar za ruralni razvoj Agrosmart. Pokrenula, 2015. godine, specijalizovan portal za poljoprivredu Agrosmart. Dobitnica nekoliko novinarskih nagrada.

Poljoprivrednicima koji su prethodnih dana učestvovali u protestu zbog skupog goriva u okolini Ljiga, danas su stigli pozivi da se jave u saobraćajnu policiju u ovoj opštini, saznaje VOICE. Oni se pozivaju da u svojstvu svedoka identifikuju vozila, odnosno traktore koji su 8. juna bili na ovom delu Ibarske magistrale i delimično blokirali saobraćaj.

-Protest smo najavili ali smo  nakon prvobitnog odobrenja dobili obaveštenje da to nismo uradili blagovremeno i da ga ne možemo organizovati. Kasnije nam je rečeno u policiji da ne smemo  prvi da zaustavimo saobraćaj i magistralu ali da, ako to bilo ko i gde u Srbiji učini, možemo i mi. Tako smo i uradili – kaže za VOICE Dragan Ivković iz okoline Ljiga, jedan od poljoprivrednika kojima je danas stigao poziv.

Prema njegovim rečima, prvog dana protesta niko iz policije nije bio na magistrali.

-Međutim, nakon toga su na osnovu snimaka objavljenih na društvenim mrežama beležili brojeve naših tablica i tako nam slali prijave. Nikada nisam imao dodira ni sa kršenjem zakona ni sa policijom, a sada imam rok od osam dana da se javim, inače mi sledi prijava. Ne može to da bude velika kazna koja ne može da se plati, ali problem je u tome kako se vlast ponela prema nama. To nije u redu – ocenjuje Ivković.

Dodaje da je tog dana na delu magistrale u okolini Ljiga bilo tridesetak traktora, čiji su vlasnici na taj način iskazivali nezadovoljstvo zbog enormno visoke cene dizela, odnosno akcizama na gorivo za poljoprivrednike. 

-Sve je prošlo bez incidenata, propuštali smo vozila sa malom decom, bolesnicima, hitne slučajeve. Nikoga nismo zaustavljali i niko se nije ni pobunio. Međutim, u ponedeljak, 11. juna, kada smo ponovo došli na magistralu, bilo je više policije nego nas. Rekli su nam da nam sledi kazna od 40.000 dinara, oduzimanje dozvole i kazneni poeni pa smo doneli odluku da traktori ostanu pored puta, a mi smo izašli pešice i stali na magistralu. Tad im nije uspelo da nas kazne pa nam sad šalju prijave. Samo se borimo da opstanemo i ostanemo, ništa drugo. Ako smo zato krivi, neka nam sude – poručio je ovaj poljoprivrednik, inače ratar i stočar.

Kako se navodi u pozivima koje su danas dobile njegove kolege, trebalo bi da u svojstvu svedoka najkasnije u roku od osam dana po uručivanju poziva dođu u Saobraćajnu policijsku ispostavu Ljig i dostave pisano izjašnjenje o identitetu onih koji su nepropisno parkirali traktor 8.  juna ove godine. U slučaju nepružanja traženih podataka, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, protiv vlasnika vozila biće preduzete mere prekršajnog progona, navodi se u pozivima.

VOICE je od poljoprivrednika u Vojvodini koji su protestovali 11. juna, u mirnoj vožnji traktorima, kao i od onih koji su učestvovali u građanskim protestima zbog visoke cene goriva, dobio informaciju da im policija nije slala prijave i pozive da se jave.

Nacionalna asocijacija poljoprivrednika Srbije (NAPS) prošle nedelje podnela je zahtev nadležnim za ukidanje akcize na dizel gorivo za poljoprivrednike, a danas su njeni predstavnici imali sastanak u Vladi Srbije na kojem im nije obećano da će taj namet biti ukinut sada, u vreme žetve, kako su tražili. Rečeno im je da u julu slede dogovori sa MMF-om, te da je ukidanje akciza moguće tek od jeseni, ali nije precizirano koliko bi to bilo pojeftinjenje i koliko bi goriva bilo regresirano.

Prema rečima predstavnika NAPS-a, prihvaćen je predlog da se kao prelazno rešenje obavi robna razmena preko Direkcije za robne rezerve u paritetu pet kilograma pšenice za litar dizela.

S. Gluščević (VOICE, naslovna fotografija: Beta)